حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

میزان اهمیت کلسیم در غذای سگ و غذا ی گربه

کلسیم یکی از مهم ترین مواد مغذی در بدن سگ و گربه است که باید در رژیم غذایی به آن توجه شود. اگر سگ یا گربه شما با مقادیر کم کلسیم تغذیه می شود، باید با جذب مجدد آن از ذخایر بدن خود جبران کند، که منجر به مشکلات جدی دیگری می شود.

به گفته متخصصان تغذیه، کلسیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که یکی از اجزای اصلی ساختمان استخوان و غضروف است. دریافت کلسیم کافی تضمین کننده سلامت دندان ها و استخوان ها است. علاوه بر این، کلسیم در انتقال هورمون، عملکرد سیستم عصبی، انقباض عضلات، هضم، توانایی شناختی و گردش خون نقش دارد.

غذای حیوانات خانگی در میان بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی محبوب است. اما زمانی که یک منوی غذای سگ یا گربه خود تهیه می کنید. شما باید مطمئن شوید که او تمام مواد مغذی لازم را به نسبت مناسب و کافی دریافت می کند.

یکی از این مواد مغذی مهم کلسیم است. بدن حیوان خانگی شما به تنهایی نمی تواند نسبت صحیح کلسیم و فسفر را حفظ کند. بنابراین، مهم است که بدانید چرا و چگونه کلسیم را به رژیم غذایی در خانه اضافه کنید.

نسبت اصلی کلسیم به فسفر

به گفته دکتر وینگارد، سخت است که بدانیم آیا این سگ به طور خاص به کلسیم نیاز دارد یا خیر. مقدار غذای گربه یا سگ  که می خورد باید نسبت صحیح کلسیم به فسفر را تضمین کند.

بیشتر غذاها دارای فسفر بالایی هستند. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که مرغ و گوشتی که به حیوانات خانگی خود می دهیم سرشار از فسفر است. بنابراین در بسیاری از موارد برای رسیدن به نسبت مناسب و ایده آل نیاز به افزودن کلسیم است.

چگونه کلسیم را به خوراک دام اضافه کنیم؟

همیشه قبل از تغییر رژیم غذایی حیوان خانگی یا دادن مکمل های کلسیم (یا سایر مواد مغذی) در مورد نیازهای فردی سگ یا گربه خود با دامپزشک صحبت کنید. این نیازها بسته به سن، اندازه و مسائل سلامتی متفاوت است.

اگر سگ شما با رژیم غذایی خام خانگی تغذیه می شود، منابع کلسیم یا استخوان باید به عنوان مکمل در رژیم غذایی گنجانده شود. به طور کلی 8-5 درصد غذای خام باید از استخوان تشکیل شود تا مقادیر مورد نیاز را تامین کند.

اگر گوشت سفت است، دنده ها را بکشید. به خاطر داشته باشید که فقط به او استخوان های خام بدهید و از منابع پروتئینی مختلف استفاده کنید تا حیوان خانگی شما همان نوع گوشت را نخورد.

می توانید پودر تخم مرغ را به استخوان ها اضافه کنید. پوسته تخم مرغ منبع غذایی کلسیم و فسفر است.

اگر غذای خانگی بدون استخوان برای حیوان خانگی خود تهیه می کنید، باید از مکمل کلسیم استفاده کنید. دوز توصیه شده 1000 تا 1200 میلی گرم (حدود 450 گرم) به ازای هر کیلوگرم غذای خانگی است.

از ماست به عنوان مکمل برای سگ یا گربه خود استفاده نکنید، اگرچه ماست برای حیوان خانگی شما مفید است و پروبیوتیک های طبیعی را فراهم می کند، اما نباید به عنوان منبع اصلی کلسیم استفاده شود.

کلسیم در غذای سگ و غذای گربه مورد نیاز است

زیاد اضافه نکنید

همانطور که کمبود کلسیم مشکل ساز است، مصرف بیش از حد آن نیز خطرناک است و این دلیل دیگری است که نیاز به مراجعه به دامپزشک را برای اطلاع از میزان نیاز حیوان خانگی شما توجیه می کند.

در سگ‌ها، کلسیم اضافی می‌تواند باعث ناهنجاری‌های مختلف استخوان و شکستگی‌های مفصلی، به‌ویژه در توله‌های نژاد بزرگ شود. کلسیم اضافی در گربه ها می تواند باعث رشد ضعیف، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و افزایش نیاز به منیزیم شود.

اگر سگ یا گربه خود را با رژیم غذایی خشک یا منجمد تغذیه می کنید، نباید کلسیم را به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. در واقع، بیشتر آن دشوار است، اما اگر برای بهترین دوست خود آشپزی می کنید، باید مطمئن شوید که آنها مواد مغذی کافی دریافت می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع غذای سگ و غذای گربه به فروشگاه اینترنتی غذای حیوانات خانگی تام  وجری مراجعه کنید.