حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

جلوگیری از گرما زدگی سگ ها و راه درمان


سکته در سگ ها یک مشکل جدی است که می تواند منجر به عواقب جدی مانند حمله قلبی شود. سگ‌ها مانند ما عرق نمی‌کنند و حتی با وجود داشتن غدد عرق در پنجه‌هایشان، تنظیم دما عمدتاً از طریق تنفس با دهان باز انجام می‌شود، اما اغلب اتفاق می‌افتد که کافی نیست. زمانی که دمای بدن به 39.5 درجه برسد، سگ در معرض خطر سکته مغزی و زمانی که به 41 درجه برسد، سگ در معرض خطر بالای آسیب اعضای بدن، حمله قلبی و مرگ قرار دارد.


علائم گرمازدگی:

تشخیص علائم گرمازدگی در سگ ها بسیار آسان است. سگ شما بسیار خسته است و می خواهد همیشه دراز بکشد و ممکن است گیج شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که سگ خود را از منبع گرما دور نگه دارید. مثلاً او را از ماشین بیرون بیاورید یا اگر بیرون با او بازی می کنید، او را زیر یک درخت سایه دار ببرید. مهم است که دمای بدن سگ خود را به سرعت پایین بیاورید.

خیلی ها فکر می کنند که شستن سگ با آب یخ در چنین شرایطی به سرعت دمای بدنش را پایین می آورد، اما در واقع برعکس است! از آنجایی که آب یخ باعث یخ زدن خون و احتقان رگ های سگ شما می شود، خون سرد بسیار آهسته در سراسر بدن حرکت می کند، بنابراین بهتر است از شیر آب با آب گرم استفاده کنید.

آنچه شما می توانید انجام دهید

در تابستان، سگ ها نباید در معرض نور خورشید قرار گیرند. زیرا در تابستان که دمای بیرون 30 درجه است دمای هوا در خودرویی که شیشه های بسته دارد در کمتر از 30 دقیقه به 49 درجه می رسد که برای حیوانات بسیار خطرناک و گاهی کشنده است. به دلیل عدم توانایی سگ در تعریق تمام بدن (برخلاف جلوگیری از گرمازدگی در سگ های نگهبان).

از بیرون بردن سگ در گرمای روز خودداری کنید. اگر در یک مکان بسیار گرم به ویژه گرمای شدید زندگی می کنید، سعی کنید از صبح زود و خیلی زود آن را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که آسفالت داغ می تواند باعث سوختگی پنجه نیز شود.

از فعالیت بیش از حد سگ در طول روز خودداری کنید.

سگ ها نسبت به ما در برابر گرما مقاوم ترند. سگ را همیشه در جای خنک نگه دارید (تهویه مطبوع داخل خانه و در سایه بیرون). همیشه مقدار زیادی آب در دسترس سگ خود داشته باشید، نه فقط برای نوشیدن و دستمال مرطوب دور گردن و بدن او برای خنک نگه داشتن او.

اگر سگ شما آب دوست دارد، یک قوطی آب برای او تهیه کنید. یک وان پلاستیکی بچه بخرید و هر روز به آن آب بدهید و اجازه دهید سگتان مدتی در آن بماند.

هرگز سگ خود را در هنگام گرما در ماشین تنها نگذارید، حتی برای چند دقیقه. هر جا که می روی سگ را با خودت ببر.

خورشید) برای گرم کردن آنها بسیار استفاده می شود. سگ های کوچک و بسیار پیر و نژادهای دارای مخاط داخلی مانند پیکینز یا پاگ بیشتر در معرض گرمازدگی هستند.

وقتی صحبت از گرمازدگی سگ‌هایی به میان می‌آید، باد به سرعت اقدامات خارق‌العاده‌ای انجام داد: اگر دمای محیطی که سگ در آن قرار دارد به 41 درجه سانتی‌گراد برسد (در صورت عدم تهویه)، آسیب مغزی دائمی در حیوان رخ می‌دهد. اگر در طول گرمازدگی درمان نشود، حیوان دچار نارسایی کلیه خواهد شد. در موارد شدید و در صورت عدم توجه به موقع به درمان گرمازدگی، حیوان به کما رفته و می میرد.

سعی کنید حیوان را در حمام سرد قرار دهید، با شلنگ روی بدنش آب بپاشید، روی پشت حیوان الکل خالص بریزید و کارهای دیگری برای کاهش دمای بدن انجام دهید. همیشه دمای بدن را هر 10 دقیقه یکبار با دماسنج چک کنید تا به حد طبیعی یعنی 38-39 درجه برسد. هنگامی که دما به حد طبیعی می رسد، بدن خنک شدن را متوقف می کند. هنگام ظاهر شدن عرق، حتما با پزشک مشورت کنید و اگر حیوان به شدت بیمار است، فوراً آن را به کلینیک دامپزشکی ارسال کنید. دمای بدن از طریق تزریق سرم زیر جلدی و سایر روش های پزشکی در سطح نرمال حفظ می شود.

برای گرما زدگی سگها

می توانید با شلنگ یا آب پاش روی آن آب بریزید و یک حوله مرطوب سرد زیر بغل، ران و گردن قرار دهید. در این ناحیه، اعصاب سگ بسیار نزدیک به پوست است. بنابراین در اسرع وقت او را نزد دامپزشک ببرید، حتی اگر سگ شما خوب به نظر برسد، ممکن است برخی از اندام های داخلی او آسیب ببینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد