حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

راه های کاهش بوی ظرف خاک گربه ها

گربه ها به طور طبیعی برای رفتن به توالت نیاز به خاک دارند و در حالی که گربه های آزاد زندگی طبیعی مشکلی برای یافتن مکان مناسب برای رفتن به توالت ندارند، وضعیت برای گربه های خانگی متفاوت است. حیوانات باید مکان مناسب را انتخاب کنند و بستر گربه را اضافه کنند. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه بوی خاک گربه را کاهش دهید.


 استفاده از تهویه:


حتی اگر جعبه خاک گربه بسته باشد، بوی آن کمتر در داخل خانه پخش می شود، اما بوی بد مدت طولانی تری باقی می ماند و محیط را برای گربه ناخوشایند و نامطبوع می کند. برای حل این مشکل می توانید کیسه خاک را نزدیک پنجره قرار دهید که به سرعت خاک را خشک می کند و بخار را آزاد می کند.
در عین حال می توانید دست های خود را جمع کنید و تهویه را خودتان انجام دهید. بنابراین، تخت او را ببندید تا بوی آن به داخل اتاق پخش نشود. در عوض، برای از بین بردن بوهای محیط داخلی، یک لوله پلاستیکی مانند شلنگ و لوله هود بردارید و یک سر آن را وارد فضا کنید و سر دیگر را به بیرون از خانه ببرید.


یک ورودی یا دریچه هوا را در جایی که سر بیرون از بدنه لوله قرار دارد نصب کنید تا هوا را به خارج از اتاق خواب هدایت کنید. این روش مخصوصاً در صورتی مناسب است که چند روزی برای تمیز کردن محل در خانه نباشید و گربه تنها باشد.


 استفاده صحیح از جوش شیرین و خاک رس:


جوش شیرین یکی از چیزهایی است که می تواند بوی بد دهان را جذب کند. هر بار که بستر گربه را عوض می کنید، مقداری از این مواد یا مواد معطر دیگر را به خاک اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام خرید گربه، استفاده از خاکی که آب را جذب نمی کند و یا حتی بو نمی دهد، مهم است.
برخی از خاک ها ارزان هستند اما حاوی گرد و غباری هستند که برای حیوان مضر است و کثیفی را وارد بدن او می کند و این مشکل بیشتر با بوی نامطبوع خود را نشان می دهد. در عوض، مواد خاکی مانند ماکسی و پیورا یا خاک هایی که به راحتی از روزنامه ها جذب محیط می شوند، مانند خاک های چوب فلامینگو، خاک های نسبتاً باکیفیتی هستند که به دست و پای گربه شما نمی چسبند و بو کمتری دارند.
خاک کریستالی مانند سیلیکا ژل که حاوی سیلیکات سدیم متخلخل به صورت ذرات است، خاکی گران قیمت اما سالم به حساب می آید و بنابراین کمتر قابل تنفس و بی بو است. قیمت 3-4 لیتر چنین خاکی حدود 35000 تومان به بالا است اما برای جداسازی مدفوع در صورت عدم تغییر رنگ می توان از آنها استفاده کرد.


به گربه خود یک رژیم غذایی سالم بدهید.


در نهایت، گربه ها نیز مانند انسان ها به رژیم غذایی مناسب نیاز دارند. به آنها غذای با کیفیت بدهید. همچنین سعی کنید به گربه خود پروتئین کافی بدهید. غذای بی کیفیت با مواد نگهدارنده زیاد نه تنها سلامت گربه شما را به خطر می اندازد، بلکه بوی مدفوع حیوان را بسیار قوی می کند. برندهای زیادی بستر گربه در بازار موجود است. مطمئن شوید که غذاهایی را خریداری می کنید که پروتئین بالایی دارند و با غلات جایگزین نشده اند. وقتی به مواد تشکیل دهنده خوراک دام نگاه می کنید، به دنبال مرغ، گوشت گاو، ماهی و اردک باشید. بهتر است گندم، گلوتن و گندم را در فهرست مواد قرار ندهید. اگر کربوهیدرات در ترکیب وجود دارد، باید از سیب زمینی شیرین، نخود فرنگی یا سبزیجات باشد.
در مناطق ممنوعه قدیمی، گاهی اوقات تمیز کردن ادرار در منطقه ممنوعه و حتی یک جعبه کوچک خاک گربه یا کاسه غذای گربه، گربه را از ادرار مجدد باز می دارد. همچنین می توانید جنسیت گربه در حال ادرار را تغییر دهید. مثلا، اگر گربه قسمتی از پارکت را تمیز کرده است، یک پتو بیندازید یا نایلون را روی زمین بگذارید و روی آن پا بگذارید.


در نهایت باید مراقب بود از محصولات حاوی آمونیاک خودداری کرد، زیرا بوی آمونیاک شبیه بوی ادرار است و اثر معکوس خواهد داشت.
با رعایت این نکات هنگام خرید غذای گربه، پس از چند هفته متوجه خواهید شد که چگونه بوی مدفوع حیوانات کاهش یافته است.
ظرف زباله را سالی یک بار عوض کنید.


آیا می دانستید که ذرات موجود در جعبه خاک گربه پس از یک سال آنقدر خشک می شوند که هرگز ناپدید نمی شوند؟ به خصوص اگر جعبه بستر گربه از پلاستیک باشد. گربه شما بدنه کاسه را خراش می دهد و این باعث ایجاد ترک های بسیار ریز در کاسه می شود و باکتری هایی که باعث بوی بد می شوند در این ترک ها می نشینند. دقیقاً به همین دلیل است که تعویض ظرف خاک گربه یک بار در سال مهم است.


هنگام تهیه غذای جدید حتما به این نکات توجه کنید:


جعبه خاک گربه باید به اندازه ای بزرگ باشد که گربه بتواند به راحتی در اطراف حرکت کند و بستر را در زیر خاک دفن کند. اگر ظرف خاک گربه کوچک باشد، گربه از آن استفاده نمی کند و به جاهای دیگر خانه شما می رود.


همه گربه ها جعبه های زباله در بسته را دوست ندارند. فقط زمانی یک کاسه سرپوشیده بخرید که مطمئن باشید گربه شما در آن راحت است.
جعبه خاک گربه را در محیطی آرام و به دور از ترافیک قرار دهید. هرگز ظرف غذا و آب گربه را نزدیک جعبه خاک گربه قرار ندهید.


آیا افزایش حجم خاک در کاهش بوی بد آن تاثیری دارد؟


افزایش مقدار خاک گربه تاثیری بر میزان بوی بد ندارد، اما باید عوامل دیگر را بررسی کرد، به عنوان مثال زمانی که گربه مدفوع می کند و در زمین فرو می رود باید آن را خارج کرد. بیل مخصوص برای از بین بردن بوی نامطبوع این را بردارید و هر ماه خاک را عوض کنید.


بهترین مکان برای قرار دادن بستر گربه برای کاهش بوی گربه چیست؟


گفتیم که گربه برای اجابت مزاج نیاز به خاک دارد و باید توسط صاحب گربه خاک تهیه شود و سپس ظرف خاک (یعنی ظرفی که خاک مناسب در آن ریخته می شود) در جای مناسب قرار گیرد. مهمترین چیز این است که این ظرف را کجا نگهداری کنید. به طور طبیعی و فیزیولوژیکی، حس بویایی گربه ها چندین برابر انسان ها بیشتر است و بنابراین سریع تر و تندتر متوجه بوهای نامطبوع می شوند. برای جلوگیری از بوهای نامطبوع در محیط بهتر است گربه بند را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید، همچنین باید به تمیزی خاک و ظرف توجه ویژه داشت.


 تخت های شن و ماسه با دستگاه های هوادهی:


اگر اهل انجام این کار نیستید، از تخت های خاکی تهویه شده تجاری استفاده کنید. البته تخت قیمت بالایی دارد اما می تواند هوای نامطبوع را تمیز و از بین ببرد.
خرید یکی از اینها حدود 300000 بات هزینه دارد. استفاده از مواد خوشبو کننده و حشره کش روشی ارزان و آسان است و کمک موثری در این زمینه محسوب می شود.


در حالی که استفاده از اینها مشکل اساسی را از بین نمی برد، فقط آن را تشدید می کند! این اسپری های خوشبو کننده و ضد باکتری در اشکال و قیمت های مختلف در بازار موجود است و باید هر روز روی زمین و حتی اطراف تخت اسپری شود.


سوالات متداول


هر چند وقت یکبار باید جعبه خاک را عوض کنیم تا بوی خاک گربه کاهش یابد؟
اگر از خاک رس است، بهتر است ماهی یک بار آن را عوض کنید و اگر از نوع دیگری از خاک تهیه شده است، بهتر است هر سه هفته یک بار آن را عوض کنید تا بوی خاک گربه کاهش یابد.


بوی نامطبوع زمین چه تاثیری روی گربه ها دارد؟
بوی نامطبوع خاک گربه مانع از رفتن گربه به دستشویی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد