حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

6 اشتباه رایج در نظافت سگ ها

نظافت سگ ممکن است کثیف، دشوار و کاملاً ناخوشایند باشد و ممکن است بدون آگاهی از اشتباه بودن روش نظافت هم خودتان و هم سگ تان از این کار استقبال نکنید.

اگر مایل به یادگیری و تلاش هستید و نمیخواهید این کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید میتوانید با مطالعه این مقاله از ناخوشایند بودن این کار برای خودتان و سگ تان جلوگیری کنید.

1.نتوانستید سگ خود را آموزش دهید

اگر می خواهید سگ خود را بدون ایجاد اضطراب، آسیب دیدگی یا خرابکاری مرتب کنید، کاملاً باید سگ خود را برای آراستگی آموزش دهید.

 باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما با لمس صورت، پنجه، دم و کل بدن راحت است. حتی اگر سگ مسنی را به سرپرستی گرفته اید، آموزش اینکه با نظافت راحت باشد مهم است.

هنگام استحمام، مسواک زدن و.. از پاداش دادن به سگ غافل نشوید!

2. عدم مسواک زدن قبل از مرطوب شدن

هنگام کوتاه کردن موهای سگ تان قبل از مرطوب شدن موها آنها را شانه بزنید تا از ایجاد درد جلوگیری شود.

3.نظافت نکردن در زمستان

بسیاری از صاحبان سگ نگران این هستند که اگر در ماه های سرد موهای سگ خود را کوتاه کنند، سگ سرما می خورند. بنابراین آنها موهای سگ های خود را کوتاه نمی کنند، اما از سایر مسئولیت های نظافت نیز غافل می شوند.

در واقع خز و موی خیلی بلند کمک زیادی به گرم تر شدن سگ نمی کند. با اصلاح و مرتب کردن موی سگ باعث می شود هم نظافت رعایت شود و هم موهای مات سگ کوتاه شود و مو و خز سالم سگ را گرمتر نگه دارد.

4.کامل نبودن

خز در اطراف شکم، زیر بغل، دم، گوش ها، گردن و صورت نیز به اصلاح نیاز دارند، به خصوص به این دلیل که این قسمت ها جایی هستند که توسط آفات و انگل می توانند آلوده شوند.

مراقبت از این قسمت های بدن سگ فقط به ظاهر خوب آنها کمک نمی کند. این امر به حفظ سلامتی آنها نیز کمک خواهد کرد.

5.آرام کوتاه کردن ناخن ها توسط تجهیزات مناسب

اصلاح ناحن ها برای اکثر صاحبان سگ یک چالش است و این یکی از دلایلی است که شما باید عادت دهید سگ تان در حین آموزش به پنجه های خود عادت کند.

در قیچی ناخن عجله نکنید و مطمئن شوید که از قیچی های تیز استفاده می کنید. مرتباً آنها را تعویض کنید. 

6.شامپو زدن!

 می تواند زمانی اتفاق بیفتد که صاحبان سگ بی احتیاطی کرده و یا خیلی سریع حرکت می کنند. هنگام استحمام صورت و سر باید مراقبت هایی انجام شود.

در حالی که بسیاری از شامپوهای مدرن سگ به گونه ای طراحی شده اند که برای تماس با چشم ایمن هستند، اما هنوز هم ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شوند و این تحریک می تواند باعث استرس بیشتر زمان حمام شود.

به آرامی شامپو بزنید، کاملاً آبکشی کنید و از اجتناب یا پوشاندن چشم سگ خود اطمینان حاصل کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد