حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

شایع ترین مشکلات پوستی گربه ها


مشکلات پوستی در گربه ها کاملا شایع است و یکی از دلایلی که باید به بیماری های پوستی گربه توجه کنیم این است که قابلیت انتقال به انسان را دارد و جز بیماری های مشترک بین گربه و انسان است.

طیف وسیعی از علایم وجود دارد که می تواند نشان دهنده مشکل پوستی در گربه باشد به عنوان مثال، گربه ها برای تسکین عفونت ها خز خود را لیس میزنند. مدام خاراندن و لیس زدن خز میتواند از نشانه های بیماری های پوستی باشد.


علائم رایج بیماری پوستی گربه

  • خارش شدید
  • ریزش مو
  • التهاب و سرخی پوست
  • خشکی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • جوش و دلمه پوست
  • خز مات

بیماری باکتریایی درگربه

آکنه 

جوش های سرسیاه روی چانه گربه و زیرلب گربه ها ایجاد می شود و باعث قرمز و متورم شدن این ناحیه می شود، گربه ها با خراشیدن چانه و زیرلب خود سعی در مقابله با تحریک دارند.

این بیماری جز بیماری های شایع در گربه هل می باشد و می تواند به دلیل ابتلا به عفونت های باکتریایی، تغذیه نامناسب و یا عدم رعایت بهداشت ظرف آب و غذا باشد.


درمان آکنه:

اگر محل جوش های سرسیاه ملتهب نشود، با شستن مداوم ظرف آب و غذا، شستشو محل جوش های سرسیاه با آب و صابون به روند بهبودی کمک کنید.

در صورت وجود التهاب و عفونت باکتریایی، به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک ممکن است ژل مخصوص شستشو و یا انتی بیوتیک تجویز کند.


چرب شدن دم گربه

دفع بیش از حد روغن، می تواند ماده ای با بوی بد و مومی را در بالای دم گربه شما ایجاد کند و باعث به هم چسبیدن موهای دم شود. 

در نهایت موهای این قسمت میریزد و کم پشت می شود. همچنین امکان تغییر رنگ موهای دم گربه نیز وجود دارد.

ممکن است آکنه (جوش سرسیاه)، زیر موهای چرب و روی پوست دم گربه ایجاد شود.


درمان چرب شدن دم:

عقیم کردن گربه میتواند در درمان موثر باشد. کوتاه کردن موی دم، شامپو و ضدعفونی مناسب در درمان عوامل باکتریایی دم گربه نیز تاثیر به سزایی دارد.


عفونت های قارچی

کرم حلقوی

عفونت قارچی ناشی از یک نوع کرم حلقوی به نام میکروسپوروم کنیس می باشد و باعث زخم های دایره ای شکل در قسمت های مختلف بدن گربه می شود. شوره پوستی در این ناحیه، ریزش مو بصورت دایره ای و یا کم پشت شدن موها در این قسمت از دیگر علائم این بیماری است.

این بیماری بین انسان و گربه مشترک است بنابراین برای درمان آن باید به موقع اقدام کنید.


درمان عفونت قارچی:

ممکن است دامپزشک شامپو یا پماد ضد قارچ تجویز کند.

کوتاه کردن موهای گربه نیز میتواند موثر باشد.


انگل پوستی 

کک

انگل کک حشره ای کوچک است و از خون گربه تغذیه می کند. از علائم این بیماری می توان خارش شدید، زخم و پوسته پوسته شدن پوست را نام برد.

کک را می توان در نواحی که حجم موها کمتر است دید. این بیماری بین انسان و گربه مشترک است بنابراین هنگام بررسی بدن گربه از دستکش استفاده کنید. همچنین سعی کنید خانه خود را ضدعفونی کنید.


درمان کک:

با مراجعه به دامپزشک و مصرف شامپوهای ضد انگل این بیماری را درمان کنید.


ریزش موی گربه (آلپوپسی)

ریزش بیش از حد موی گربه میتواند نشانه بیماری باشد. از عوامل ریزش بیش از حد مو می توان استرس، تغذیه نامناسب و کک را نام برد.


درمان ریزش مو:

سعی کنید عوامل استرس زا محیط را برطرف کنید و در مورد این عامل استرس زا و راهکار هایی برای برطرف شدن آن با دامپزشک مشورت کنید.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد