حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

حیوانات خانگی کیوت

ارائه آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات درباره حیوانات خانگی

خراشیدن گربه ها

خراشیدن یک رفتار کاملاً طبیعی و سالم است که اکثر گربه ها آن را انجام می دهند و این اهداف زیادی را دنبال می کند. گربه ها با خراشیدیدن، قلمرو خود را "علامت گذاری کنند". 

گربه ها همچنین دوست دارند پنجه های خود را در چیزی فرو ببرند تا یک کشش خوب و بدن کامل داشته باشند ، به خصوص پس از یک خواب طولانی. علاوه بر این ، گربه ها خراشیده می شوند تا ناخن های خود را در فرم خوب حفظ کنند و به ریختن غلاف های پنجه خود کمک کنند.

حتی اگر این امری طبیعی باشد، خراشیدن می تواند برای مالکانی که از داشتن فرش ، مبلمان و در بعضی موارد ، دیوارهای خرد شده بیمار هستند، دردسرساز شود. اما در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند کمک کند.

1. نیاز به خراشیدن را کاهش دهید

از آنجا که یکی از دلایلی که گربه شما را خراش می دهد تمیز کردن ناخن های شما است، می توانید به طور مرتب اصلاحات ناخن را انجام دهید تا گربه شما نیازی به خراش نداشته باشد. خودتان ناخن های گربه را کوتاه کنید یا با دامپزشک خود برای کمک مشورت کنید!

2. جاذبه را از بین ببرید.

معمولاً گربه ها سطح هایی را انتخاب می کنند که هنگام خراشیدن احساس خوبی داشته باشند. با تغییر در بافت سطح سعی کنید مناطقی را که گربه شما انتخاب کرده جذابیت کمتری داشته باشد.

 به عنوان مثال ، سعی کنید منطقه را با نوار چسب بپوشانید، در حالی که طرف چسبنده آن رو به بیرون باشد. برای رسیدن به این می توانید محصولات ساخته شده در بازار را بخرید، یا اینکه خودتان این کار را با بسته بندی یا نوار چسب انجام دهید. بیشتر گربه ها از چنین بافت هایی اجتناب کرده و به دنبال مکان های جدید برای خراشیدن می گردند.

3. به گربه خود جایی بدهید تا خراشیده شود.

اسکرچر بچه گربه را می توان از فروشگاه های حیوانات خانگی خریداری کرد و یا می توان آن را به راحتی از نخ، طناب یا بقایای فرش ساخت.

 خلاق باشید. گربه ها دوست دارند استراحت کنند و بالا بروند. چیزی را انتخاب کنید که گربه از آن لذت خواهد برد و آن را در فضای باز قرار دهید.

سعی کنید اسکرچر را درست در جلوی جایی که بچه گربه شما می خراشد قرار دهید. ممکن است بخواهید با مالیدن مقداری علف گربه روی آن جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

4. در مقابل تمایل به اظهار گربه خود مقاومت کنید.

اگر همه این مراحل را امتحان کرده اید، زمان آن رسیده است که با یک متخصص تماس بگیرید. اغلب اوقات، شخصی که در رفتار گربه تبحر دارد می تواند به راحتی و به سرعت مشکلات شما را حل کند. اگر این مورد برای شما و بچه گربه پیگیر شما نیست، ممکن است با معضل روبرو شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد